Pomoc

Własne awatary w komentarzach
=======================

Awatar należy zdefiniować na stronie http://pl.gravatar.com, system jest oparty na zadeklarowanym adresie e-mail i będzie generował wasz obrazek w każdym serwisie korzystającym z bazy Gravatar. Kilka dodatkowych informacji nt. opisywanego systemu znajdziesz w artykule autorstwa Elektryka, który znajdziesz pod tym linkiem.

Instalacja i uruchamianie map i modów do Half-Life 2
====================================

pobierz ten opis w pliku txt

autor: grinder74
adres: http://www.grinder74.com
wersja dokumentu: 1.4

UWAGA!
======
jesli nie posiadasz legalnej kopii Half-Life 2, to z pewnoscia bedziesz mial problemy
z uruchomieniem wiekszosci dodatkow – najlepiej nie trac czasu i po prostu kup oryginal :)

Instalacja i uruchamianie modow do HL2
==================================================================
mody sa zazwyczaj udostepniane jako pliki instalacyjne *.exe,
ale czasem takze jako spakowane archiwa (np. *.zip lub *.rar)

A. plik instalacyjny:
1. uruchamiamy plik instalacyjny
2. program na ogol sam wybierze wlasciwa sciezke do instalacji
jesli nie, nalezy wskazac: “katalog_gry\SteamApps\SourceMods”
w razie koniecznosci nalezy utworzyc w tym wlasnie katalogu
(SourceMods) podkatalog o odpowiedniej nazwie np. “new_mod”,
jednak w 99% przypadkow taki podkatalog zostanie utworzony
automatycznie przez program instalacyjny
3. nalezy zrestartowac klienta Steam, oczywiscie jesli w trakcie
instalacji byl uruchomiony, jesli nie – to po prostu go wlacz
4. jesli wszystko zostalo wykonane prawidlowo nazwa nowo
zainstalowanego moda powina pojawic sie na liscie
5. kliknac na powyzszej nazwie i grac ;)
B. spakowane archiwum:
1. jesli mod jest w postaci spakowanego archiwum to po prostu
wystarczy go wypakowac do w/w katalogu (patrz pkt. A2)
2. reszta analogicznie jak w pkt. A3, A4, A5 opisanych powyzej
Instalacja i uruchamianie map i mappackow do HL2
==================================================================
mapy sa udostepniane jako spakowane archiwa (np. *.zip lub *.rar)
1. rozpakuj archiwum
2. otworz katalog:
“katalog_gry\SteamApps\twoja_nazwa_uzytkownika\half-life 2\hl2\maps\”
3. skopiuj pliki do odpowiednich podkatalogow wg. nastepujacego schematu:
– pliki *.bsp
“katalog_gry\SteamApps\twoja_nazwa_uzytkownika\half-life 2\hl2\maps”
– pliki *.ain
“katalog_gry\SteamApps\twoja_nazwa_uzytkownika\half-life 2\hl2\maps\graphs”
– pliki *.vcd
“katalog_gry\SteamApps\twoja_nazwa_uzytkownika\half-life 2\hl2\scenes”
– pliki *.wav
“katalog_gry\SteamApps\twoja_nazwa_uzytkownika\half-life 2\hl2\sound”
(oczywiscie nie wszystkie rodzaje powyzszych plikow musza sie znajdowac
w archiwum, bardzo czesto jest to tylko pojedynczy plik *.bsp)
4. uruchom Half-Life 2
5. w menu glownym wywolaj konsole klawiszem “~” (tylda)
6. w wierszu polecen wpisz “map nazwa_mapy” – bez cudzyslowow
7. zatwierdz enterem i graj ;)
Instalacja i uruchamianie map i mappackow do HL2:EP1 i HL2:EP2
==================================================================
mapy sa udostepniane jako spakowane archiwa (np. *.zip lub *.rar)
1. rozpakuj archiwum
2. otworz katalog:
– dla Hl2:EP1 – “katalog_gry\SteamApps\twoja_nazwa_uzytkownika\half-life 2 episode one\episodic\maps”
– dla Hl2:EP2 – “katalog_gry\SteamApps\twoja_nazwa_uzytkownika\half-life 2 episode two\ep2\maps”
3. skopiuj pliki do odpowiednich podkatalogow wg. nastepujacego schematu:
dla HL2:EP1
– pliki *.bsp
“katalog_gry\SteamApps\twoja_nazwa_uzytkownika\half-life 2 episode one\episodic\maps”
– pliki *.ain
“katalog_gry\SteamApps\twoja_nazwa_uzytkownika\half-life 2 episode one\episodic\maps\graphs”
– pliki *.vcd
“katalog_gry\SteamApps\twoja_nazwa_uzytkownika\half-life 2 episode one\episodic\scenes”
– pliki *.wav
“katalog_gry\SteamApps\twoja_nazwa_uzytkownika\half-life 2 episode one\episodic\sound”
dla HL2:EP2
– pliki *.bsp
“katalog_gry\SteamApps\twoja_nazwa_uzytkownika\half-life 2 episode two\ep2\maps”
– pliki *.ain
“katalog_gry\SteamApps\twoja_nazwa_uzytkownika\half-life 2 episode two\ep2\maps\graphs”
– pliki *.vcd
“katalog_gry\SteamApps\twoja_nazwa_uzytkownika\half-life 2 episode two\ep2\scenes”
– pliki *.wav
“katalog_gry\SteamApps\twoja_nazwa_uzytkownika\half-life 2 episode two\ep2\sound”
(oczywiscie nie wszystkie rodzaje powyzszych plikow musza sie znajdowac
w archiwum, bardzo czesto jest to tylko pojedynczy plik *.bsp)
4. uruchom Half-Life 2: Episode One lub Half-Life 2: Episode Two
w zaleznosci od wymagan mapy lub mappacka, ktorego instalujesz
5. w menu glownym wywolaj konsole klawiszem “~” (tylda),
jesli konsola sie nie uruchamia musisz w menu glownym wejsc kolejno: “opcje > klawiatura > zaawansowane” i tam zaznaczyc checkbox przy “wlacz konsole developera”
6. w wierszu polecen wpisz “map nazwa_mapy” – bez cudzyslowow
7. zatwierdz enterem i graj ;)

Komentarze

20 odpowiedzi do “Pomoc”
  • POLANDvFORCE pisze:

    jak włączyć w hl2 konsolę? bo jak klikam to się nie da.

  • Elektryk pisze:

    opcje>Klawiatura>Zaawansowane>Włącz konsolę developera

  • dgfd pisze:

    a jak zainstalować mody/mapy do hl1? szukałem w google ale nie mogę znaleźć. proszę o pomoc

  • dgfd pisze:

    wielkie dzięki. udało się

  • kriss1974 pisze:

    a jak uruchomić modyfikacje na nowym steamie? listy zainstalowanych modów nie znalazłem, fake factory 10 nie mogę uruchomić.

  • Elektryk pisze:

    Przecież napisałem Ci na Headcrabie, że CM uruchamia się przez plik exe z folderu modyfikacji.

  • majekmajek pisze:

    Czy jak kupię Orange Box to będę mógł wgrywać bez problemu mody??

  • Elektryk pisze:

    @majekmajek: tak

  • majekmajek pisze:

    A takie jeszcze jedno pytanie.
    Bo jak kupię Orange Box to dostanę też cd key do steam, czy ten cd key jest dożywotni że będę mógł w przyszłości znowu ściągnąć hl2 ze steam w razie usunięcia??

  • Elektryk pisze:

    Po kupieniu Orange Boxa cdkey wpisujesz tylko raz, w tym momencie wszystkie gry zostają przypisane do Twojego konta Steam i możesz je ściągać ile razy i gdzie tylko chcesz. Nie możesz być jednak jednocześnie zalogowanym dwa razy na tym samym koncie. Ważne też by nie zgubić logina i hasła do konta.

  • majekmajek pisze:

    Dzięki za pomoc, chyba się skuszę na kupno

  • Claptrap pisze:

    Grinder, nie sądzisz, że dział pomocy technicznej mógłby być bardziej wyszczególniony?

  • Claptrap pisze:

    Przy uruchamianiu Cinematica wywala mnie z błędem typu RUNTIME ERROR

  • grinder74 pisze:

    @Claptrap
    > Grinder, nie sądzisz, że dział pomocy technicznej
    > mógłby być bardziej wyszczególniony?

    pomysle o tym…

  • Claptrap pisze:

    Tak tak, wiem, za bardzo się rządzę…. przepraszam

  • EdwardCrab pisze:

    czemu pomoc nie jest napisana polskimi literami? Ć Ś Ż Ź Ó i takie tam….

  • kriss1974 pisze:

    zainstalowany orange box, wraz z narzędziami sdk- po zaistalowaniu fakefactory 11 – pojawia sie komenda: error Invalid or corrupt background texture materials/startup_loading.vtf

  • zwieracz pisze:

    Jeśli chodzi o SDK to na wszelki wypadek zainstaluj oprócz Source SDK, także Source SDK Base 2006 i 2007, potem uruchom raz każde i Episode Two też.

    Inna sprawa, że najnowsze FF w tej zalecanej wersji działa tylko na systemach 64 bitowych czyli Win7.

    PS. A poza tym ten błąd, który podałeś wydaje się raczej drobny. Wygląda na to, że tylko ten 1 plik jest uszkodzony. Może spróbuj po prostu zainstalować moda jeszcze raz jeśli powyższe czynności nie pomogą.

    PS.2. Ponieważ sprawa dotyczy tła menu głównego Możesz też podmienić tą teksturę “startup_loading.vtf” na jakąś z innej gry, np z Ep2.

  • 4funTV pisze:

    Kundźwa, zawsze mnie tak ciągnęło na cinematica, spełniałem wymagania, upewniałem się w benchmarkach czy aby napewno pójdzie na maksa. A i tak się ścinało…bo nie spełniłem jeden malutkej rzeczy…..nie mam 64 bitowego systemu. I się marzenia wzięły i….kupa.



Zostaw komentarz

(wymagane)

(wymagane)