Underhell: Prologue
8.0

Autor recenzji: 4FunTV

Mamy na rynku wiele gier, które śmierdzą powtarzalnością, a i portfel potrafią nieźle uszczuplić. Ale na horyzoncie pojawia się zbawca, który potrafi dać masę radości i to za darmo. Panie i panowie, przed Wami Underhell: Prologue!

Underhell został stworzony przez utalentowanego mappera Mxthe i grupę We Create Stuff, u których na koncie widnieje seria Nightmare House. Głównym bohaterem jest Jake Hawkfield, członek oddziału SWAT, który stracił swoją żonę w niewyjaśnionych okolicznościach. Ale mimo tego, że jego żona przedstawiana też, jako “Ona” i odeszła z tego świata, to prześladuje Jake’a w jego domu, i tutaj widać włożony ogrom pracy w klimat horroru. Nie przestraszyłem się tak bardzo od czasów oglądania Ju-on.

Dom, w którym zaczynamy służy, jako taka baza, z niej rozpoczynamy prolog i przyszłe rozdziały, ale także zawiera wiele sekretów, niewyjaśnionych tajemnic i zamkniętych drzwi. Oczywiście to od nas zależy czy zbadamy ten dom w pełni. Sam styl domu jest w dechę, jest wiele możliwych interakcji z przedmiotami, możemy odbierać maile na komputerze, chodzić spać, lub przeglądać pocztę w skrzynce i wiele, wiele innych rzeczy. Dom obsługuje też znany z Nightmare House 2 system Auto-Scare, czyli niezależnie od sytuacji możemy być przestraszeni w zupełnie inny sposób. Dodatkowo jest też cykl dnia i nocy, i tutaj kolejna niespodzianka. Możemy w nocy udać się spać i przeskoczyć do tak zwanego “Świata Snów”, który zawiera parę zagadek do rozgryzienia, a ich przejście wywołuje retrospekcje z przeszłości, które troszeczkę pomogą nam rozkminić fabułę w następnych rozdziałach.

Przez “Świat Snów” będziemy się też przenosić między rozdziałami, a jak Mxthe oznajmił, w każdym rozdziale dom będzie się “transformował”, dzięki czemu będziemy mieli więcej sekretów do odkrycia i więcej strachów.
Rozpisaliśmy się o Domostwie, czas na Prolog. To już jest czysta akcja, w najlepszym tego słowa znaczeniu, a nawet z elementami RPG, gdyż czekają na nas zadania dodatkowe. Otrzymujemy telefon od naszego kumpla Franka, i mamy za zadanie opanować sytuację z terrorystami w starym szpitalu. Jednak się okaże, że to nie jest zwyczajne pojmanie zakładników…

Więcej Wam już nie zdradzę, ale powiem, że twórcy zrobili tu kawał wyśmienitej roboty i zarówno Dom jak i Prolog potrafią dać masę zabawy. Mod wykorzystuje też grafikę i technologie SMODA, a z tego twórcy wycisnęli maksimum jak cytrynę. Mamy, więc super efekty, realizm, masę fajnych broni, i mój ulubiony “gore” ;).
Wady? Nie znalazłem żadnych poważnych, aczkolwiek jest kilka malutkich bugów, które wcale nie psują zabawy, a są systematycznie naprawiane, czyli jakby ich nie było.

Underhell to mod idealny, a zapowiada się jeszcze lepiej. Nie spodziewam się żadnych innych modyfikacji, które mogą mu stanąć na drodze. Za takie coś ci panowie powinni trafić do Valve jak nam znany pan Adam Foster. Stawiam z czystym sumieniem i wielką radością 10/10 i czekam na więcej. Z tego dodatku inni modderzy powinni brać przykład.

Notka od autora:
In Underhell, you incarnate Jake Hawkfield, a Special Weapons and Tactics Operative, who recently got married and moved in with his beloved wife.

But soon after those happy events his beloved wife dies in mysterious circumstances, only leaving clues that lead to believe in a suicide. Jake falls apart, and only his best friend, mentor and boss Frank is here to help him get over his grief.

The mod begins with a wake up call from Frank, ordering Jake to come down to the station.An armed group of elite soldiers have taken contol of a hospital and all it’s personnel. But Jake will soon realize that it is not a common Hostage Situation…

  • Tytuł: Underhell: Prologue
  • Język: Angielski
  • Data publikacji: 05.03.2011
  • Autor: Mxthe / We Create Stuff
  • Strona domowa: zobacz
  • Nazwa Pliku: Underhell_Prologue_1.5_Full.rar
  • Rozmiar: 659 MB
  • Download: pobierz
  • Ocena: 10/10
VN:R_U [1.9.22_1171]
Rating: 8.0/10 (2 votes cast)
Underhell: Prologue, 8.0 out of 10 based on 2 ratings

Powyższy system oceny odnosi się do MODYFIKACJI, a nie jak to bywa zazwyczaj do treści posta. Korzystaj z niego kiedy już ukończysz dodatek i sam będziesz mógł wystawić odpowiednią notę. Nie oceniaj na podstawie samej recenzji lub screenshotów!

Aby używać tej funkcji musisz być zalogowany.

Kategoria: HL2: Hit!, HL2: Mody

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam do pozostawienia komentarza lub subskrybcji kanału o najnowszych wpisach w swoim czytniku RSS.

Komentarze

21 odpowiedzi do “Underhell: Prologue”
  • Sharki pisze:

    Okeyy…… modzik ogólnie super, ciekawa fabuła, można się czasami wystraczyć, lecz według mnie nie powinno być 10/10, mod jest za krótki i choć jest to dopiero początek Underhella to według mnie powinno i tak być powiedzmy te 9+/10.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • 4funTV pisze:

    Aj tam Aj tam….

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  • hajducek pisze:

    Czas na zrobienie spolszczenia ;)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Nommers pisze:

    Mod ogólnie grywalny, ale ten straszny domek-hub jest tak niesamowicie doklejony na siłę i niepasujący do rozgrywki właściwej, że ból czaszki. Jakby wyjęte z innego projektu.

    Ponadto, jak na tak “poważną” fabułę i tematykę, to końcówka (w roli głównej dwa pistoleciki i bullet time) była niczym zgrzytanie pazurami o tablicę. Fajne, bo kto nie lubi strzelać z dwóch pistoletów w zwolnionym tempie, ale strasznie niepasujące do reszty.

    Ogółem szczelało się wesoło, ale bez szczególnych rewelacji. Jeden i 1/5 kciuka w górę.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • 4funTV pisze:

    Dla mnie nie jest doklejony na siłę. Dom musi być traktowany odrębnie od reszty rozgrywki, ma swoją własną historię i swoje własne eventy, drzwi ,sekrety. Chociaż uczucie z że jest wyjęte z innego projektu to prawda, gdyż został zrobiony przez speców od strachu którzy już taki jeden domek zrobili, ale i tak to nie przeszkadza w rozgrywce.

    Z końcówką masz trochę racji. Mod jest realsityczny, a wpuszczenie bullet-time’u ten realizm trochę gmatwa.
    @hajducek
    Już jeden polak zgłosił się do spolszczenia napisów.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • hajducek pisze:

    Zgłosić się zgłosił, ale ja znam takich zapaleńców…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • ihtius pisze:

    Zgadzam się z tym, ze produkcja jest bardzo dobra i oryginalna w swoich założeniach. Jednak na ocenę 10 moim zadaniem nie zasługuje.
    Twórcy podają wymagania pisząc o 2 giga ramu. Niestety posiadując taką ilość pamięci operacyjnej kiedy chciałem na przykład wczytać poprzednia czy kolejną mapkę podczas grania wywalało mnie z błędem takim jak podczas użytkowania moda FakeFactory Cinematic Mod jak dobrze pamiętam o błędzie C++ runtime error albo o braku pamięci. Ponoć twórcy korzystali z tekstur o większej jakości od pana od moda FFCM. Dla mnie jest to największa wada moda.

    Sam mod bardzo mi się spodobał. Do tej pory przechodzenie kolejnych smodów ponownie w grze HL trochę mi się nudził. I dlatego koncepcja twórców bardzo przypadła mi do gustu a dom nie jest aż tak oderwany dla mnie od tej koncepcji. Samo strzelanie i przemierzanie kolejnych etapów po prostu został urozmaicone o dodatkową warstwę fabularną. Dla mnie wypada to na plus.

    No i należało by wspomnieć o intrze i outrze oraz o przerywnikach. Outro szczególnie mnie zaskoczyło. Przyznam się szczerze, ze nie spodziewałem sie takiego rozwoju wydarzeń dla naszego bohatera. Powiem szczerze, że z niecierpliwością czekam na kolejną(e) części moda. Moja ocena to 9+ :).

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Dabu pisze:

    Zbyt niebiesko jak dla mnie. I ta krew jakaś taka.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: -3 (from 3 votes)
  • Tracha pisze:

    Dobra, zasadnicze pytanie. Tam na końcu jak gościu był gazowany, nagle jakoś wybił szybę. Nie skminiłem co tam się zbytnio stało, on zyskał jakieś super pro moce, że pozabijał ich wszystkich czy jak? Dawno w to grałem, a ta scena do teraz mnie nurtuje.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 2 votes)
  • ihtius pisze:

    @Tracha
    Może wyjaśni się to w następnym prologu.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: -2 (from 2 votes)
  • EdwardCrab pisze:

    Raczej w pełnej wersji

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: +2 (from 2 votes)
  • ProSzymOn pisze:

    Gra świetna, ja jej daje 10/10
    Aha i wie ktoś może kiedy będzie full version?!?!?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • 4FunTV pisze:

    Full version będzie jak wszystkie rozdziały zostaną ukończone, następny wychodzi tej zimy czyli tuż tuż….

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • EdwardCrab pisze:

    4funTV już ma podniete, tak się underhellem zachwycał. Bez obrazy oczywiście :)

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Claptrap (aka Pierdusss) pisze:

    Ja to bym wolał żeby We Create Stuff skupiło się w 100% na Nightmare House 3, bo na kolejnego FEAR’a poczekamy z trzy lata.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Kondiash pisze:

    Początkowo ten mod mnie nie przekonywał, szczególnie podczas przechadzki po domu. Później się rozkręcił, choć nadal coś tam mi nie pasowało. Choćby ten super napakowany koleś, który rozwalał ściany, albo moment, w którym zostaliśmy zagazowani i zyskaliśmy MOC!

    Jak dla mnie to takie 8 z małym plusem, bo graficznie robi to wszystko duże wrażenie.

    A tak dla ścisłości – to ja – Claptrap ;)

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • 4FunTV pisze:

    Witaj Claptrap AKA Kondiash Pierduss.
    Napakowany koleś to była jednostka neo-super żołnierz stworzony do walki w niebezpiecznym środowisku.Nie dziwota żę ściany rozwalał.

    A moment w którym zostaliśmy zagazowani , to pewnie był gaz toksyczno-biotyczny z Mass Effect 2.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Kondiash pisze:

    Takie Ubersoldiery mi się źle kojarzą. Choćby taki kolos z CoD: MW2 – był strasznie frustrujący.

    Underhell jest dobrą produkcją głównie dzięki grafice, designowi, oraz ciekawym elementom rozgrywki.

    Czekam na kolejną część, najlepiej pełną.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • 4FunTV pisze:

    Co wy tak czekacie na tą pełną wersje?!
    Na pełną będziecie czekali z 12 lat, a Underhell ma być wydawany epizodycznie!
    To tak jak byście mieli książkę i co miesiąc dochodziły do niej nowe kartki.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • zwieracz pisze:

    Tak, dokładnie, to tak jak z epizodami do HL2, dostawaliśmy co roku nowy epizod…

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)


Zostaw komentarz

(wymagane)

(wymagane)