Nightmare House 2 (EP1/EP2)
9.5

Autor recenzji: Dabu

Brakowało Ci kiedykolwiek dobrego moda-horroru? Porządnie się bać w darmowej grze? Never Lose Hope Hospital dostarcza nowy produkt specjalnie dla Ciebie!

Nightmare House 2 to druga część (tak, zgadłeś!) całkiem niezłej “jedynki”, choć nie rewolucyjnej. W “dwójce” jest traktowana jako prolog – pierwszy rozdział. Ot, krótki spacerek po nawiedzonym domu. Trochę zombiaków wyjętych prosto z HL2 i migającej tu i ówdzie dziewczynki (czemu to musi być zawsze mała dziewczynka?). “Prawdziwy koszmar dopiero się zaczyna”.

W grze sterujemy niewinnym nieszczęśnikiem, który z nieznanych przyczyn trafił do opuszczonego szpitala. Opuszczonego? Nie do końca. Jak się później okazuje, ów miejsce nie jest zbyt przyjazne dla obcych. Po ośrodku grasuje tajemnicza postać uwielbiająca doprowadzać do kilkukrotnego zawału, o armii żywych trupów nie wspominając. Na szczęście szybko pojawia się nadzieja w postaci żywego (i całkiem normalnego) doktora, który także stara się stąd wydostać, oczywiście z drobną pomocą gracza.

Nie chcę tutaj za bardzo zdradzać dalszą rozgrywkę, bo jest parę całkiem ciekawych momentów. Powiem tylko, że z czasem wszystko przestaje być takie proste i czarno białe, szczególnie od pojawienia się jednostki SWAT. Pod niemal sam koniec jest nawet wybór – ucieczka lub walka. Szkoda, że tak naprawdę to żaden wybór (sami zobaczycie dlaczego). Rozgrywka trzyma w napięciu, jest efektowna i czasami, rzecz jasna, naprawdę straszna. I ten końcowy boss – cudo!

Co do wyglądu – zastrzeżeń nie mam, choć też zachwytu nie ma. Mission Improbable czy Research and Development jednak w tym aspekcie górują. W Nightmare House 2 często przeszkadzała mi zupełna ciemność. Ok, rozumiem, że to horror i ciemność jest momentami obowiązkowa, ale czasami to aż drażni.

A dźwięk? Krzyki, piski i drapania brzmią jak należy. Voice acting jest wspaniały, niemal na miarę profesjonalnego studia. Muzyka już trochę gorsza, ale i tak trzyma wysoki poziom (warto wspomnieć, że skomponował ją Koolfox, znany z przeróbek utworów z TF2).

Tak więc mój werdykt brzmi – 9/10. Czemu nie 10/10? Trochę się do tego przyłożyła niewystarczająca grafika, a także zbyt duża powtarzalność “straszydeł”. Po pewnym czasie już wiadomo co-skąd-wyskoczy. Mimo to jest to zdecydowanie jeden z najlepszych modów, w jakie w życiu grałem. Szczerze polecam!

Dodatkowe informacje:
Dodatek zawiera sporą ilość easter egg’ów. Ich kompletna prezentacja pod tym linkiem.

Warto zapoznać się z pakietem materiałów developerskich wydanych pod nazwą Nightmare House 2: The Lost Files. Można tam znaleźć robocze wersje map znanych z wersji finalnej oraz wczesne koncepcje różniące się od niej zasadniczo. Ponadto szkice koncepcyjne, listy dialogowe i materiały video. pakiet do pobranie pod tym linkiem.

Autor moda przygotował bardzo nietypową niespodziankę, która można obejrzeć uruchamiając plik: this_is_not_a_easter_egg.bsp. Jego zawartość niespecjalnie przystaje do tematyki moda, ale z pewnością warto ją zobaczyć, podobnie jak oryginał na bazie którego powstała. Oryginał pod tym linkiem, a przeróbka pod tym linkiem.

Notka od autora:
Nightmare House 2 is a horror themed modification for Half Life 2 (Episode 2).

The mod started as a small map pack for Half-Life 2 in 2005. Nightmare House 2 is to continue the bizarre story of the stranger who had the misfortune to crash his car outside an old house with a horrific past.

In Nightmare House 2 you wake up inside an abandoned hospital with no understanding of how you came to be there, only a vague memory of the girl from Nightmare House haunts you. Soon it will be difficult to determine between a dream and reality. How long will it take you to realize that escape is not an option?

Technikalia:
Do uruchomienia dodatku wymagany jest Half-Life 2: Episode One.

Technikalia:
Do uruchomienia dodatku wymagany jest Half-Life 2: Episode Two.

  • Tytuł: Nightmare House 2
  • Język: Angielski
  • Data publikacji: 22.08.2010
  • Autor: Hen Mazolski
  • Strona domowa: zobacz
  • Nazwa Pliku: NightmareHouse2_1.0.rar / NightmareHouse2_1.0_Setup.1.exe
  • Rozmiar: 298 MB / 329 MB
  • Download: pobierz
  • Ocena: 9/10
VN:R_U [1.9.22_1171]
Rating: 9.5/10 (6 votes cast)
Nightmare House 2 (EP1/EP2), 9.5 out of 10 based on 6 ratings

Powyższy system oceny odnosi się do MODYFIKACJI, a nie jak to bywa zazwyczaj do treści posta. Korzystaj z niego kiedy już ukończysz dodatek i sam będziesz mógł wystawić odpowiednią notę. Nie oceniaj na podstawie samej recenzji lub screenshotów!

Aby używać tej funkcji musisz być zalogowany.

Jeśli spodobał Ci się ten wpis zapraszam do pozostawienia komentarza lub subskrybcji kanału o najnowszych wpisach w swoim czytniku RSS.

Komentarze

35 odpowiedzi do “Nightmare House 2 (EP1/EP2)”
  • artek says:

    czytam i przecieram oczy ;)……zaczynam pobieranie

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • ihtius says:

    Profesjonalna recka i profesjonalny mod, co tu dużo gadać.
    Fakt w modzie drażnią niektóre momenty o których Dabu napisał, ale to nie psuje końcowej oceny bo nie ma modów doskonałych.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • zwieracz says:

    To pierwszy raz od dłuższego czasu, kiedy jesteśmy szybsi w recenzji od PlanetPhillip :)

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Świrek says:

    Kozacki był motyw z goniącymi nas manekinami, odwracamy się a one tuż za nami :D

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • ihtius says:

    Dlaczego ja nie miałem końcowego bossa tylko wejście do windy i po za drzwiami szpitala dopadła mnie ta “Alma”?

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Świrek says:

    W windzie musisz jeszcze raz nacisnąć przycisk, pojedziesz w dół do doktorka (który schowa się w łazience, warto użyć noclipa i do niego wejść, to co ten świr tam wyprawia … )

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • ihtius says:

    Udało mi się rozwiązać problem i właśnie jestem świeżo po finalnej bitwie. Moim skromnym zdaniem produkcja zjada Mission Improbable, czy nawet strider mountain (gdzie moim zdaniem było dużo powtarzalnych elementów i rozgrywka była za długa) oraz offshore (gdzie trochę wiało nudą i rozgrywka była tez za długa).
    Grając w te produkcje miałem wrażenie, ze nie gram w moda do HL2 ale w pełnowartościową gra. Masa ciekawych skryptów, może za dużo zapożyczonych z Feara ( to jedyny mankament). Poziom wykonanania produkcji jest bardzo wysoki. Moze długo nie miałem styczności z modyfikacjami do hl2, ale moim zdaniem jest to nowy król, jak na ten moment. po prostu kawał solidnej roboty wykonany w profesjonalny sposób.
    Jedynie co mnie trochę dziwiło i lekko denerwowało że drzwi otwierały się po zabiciu jakiegoś przeciwnika, ale nie weczesniej – w sumie to taki mały mankament wileu modyfikacji pod hl2.. Moja ocena to 9.5 i basta:).

    Dzieki Świrek za pomoc ale jak juz napisałem rozwiązałem ten problem:)

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Dizzee says:

    To! Jest genialne! Nic więcej nie powiem. ciii…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • zwieracz says:

    Tak w ogóle to uwaga na spojlery :P

    Zapożyczenia tak bardzo mi nie przeszkadzały, jak sama powtarzalność straszaków. Dosyć szybko załapałem cały mechanizm straszenia i zaczęło mnie to irytować. Na szczęście przyszła pora na SWAT, którzy wszystko uratowali.
    Najbardziej podobały mi się fragmenty ze świetnym efektem, jak ja go nazywam ognistego rozmycia. Moment gdy drzwi odjeżdżają nam na kilometr jest moim nr 1 tego moda. Jego wykonanie jest idealne. Zakrwawiony korytarz mimo iż wyjęty z feara tutaj akurat idealnie pasował. Ale już scena z manekinami żywcem przeniesiona z Condemned, nie. Co robią manekiny w szpitalu? Ale, na pewno scena robi wrażenie.
    Mnie najbardziej chyba zaskoczyli, przestraszyli “ludzkie-cienie”. To z kolei zapożyczenie z Metra 2033. To był strzał w 10, z początku nie widziałem co mam robić i co oni chcą ode mnie.

    Jeśli od strony technicznej nie mam nic do zarzucenia (finalna walka – miód), to samo wykonanie lokacji mogło być lepsze. Chyba za dużo tu tych hl-owych tekstur. No i szczególnie partie “piwniczne” odstawały od reszty.
    Aha, no i za długie wentylacje, nienawidzę długich wentylacji :P

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Dabu says:

    Najgorsze jest to, że jak wentylacja się jakoś przydługo ciągnie, to wiadomo że coś się stanie – spadnie, albo coś nagle wyskoczy. :D

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Septuater says:

    A mi się marzy horror w stylu “Lśnienia” Kubricka. To by dopiero było coś! Szkoda, że nigdy nic takiego nie powstanie…

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Abrakadabra says:

    Jeden z najlepszych modów w jakie grałem (jesli nie najlepszy). Niektórych scen można sie naprawde wystraszyć. Mi przeszkadzało tylko odblokowanie drzwi po zabiciu wrogów..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Tracha says:

    “Brakowało Ci kiedykolwiek dobrego moda-horroru?”

    Nie?

    “Porządnie się bać w darmowej grze?”

    Jak dla mnie kicha. Ten strach tak jak w FEARze był przereklamowany.

    “czemu to musi być zawsze mała dziewczynka?”

    Źli scenarzyści umieścili tam te biedną sierotkę.

    8.5/10

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Dabu says:

    “Nie?”

    Zła odpowiedź, odpadasz.

    PS. brakowało mi Ciebie.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Tracha says:

    Jaka szkoda :(

    Ps. Vice versa :>

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • artek says:

    produkcja zaskoczyła mnie przede wszystkim jakością wykonania: podłożonych głosów, świeżości wielu pomysłów, muzyki i dźwięków. widać w niej sporo inspiracji innymi grami, ale to wyszło produkcji tylko na dobre, o większości z nich napisał wyżej zwieracz, ale dodam tylko, że sposób prowadzenia gracza i rozwijania fabuły przypomina pierwszą część Bioshocka, ale to jak najbardziej dobry wzorzec. w grze jest sporo elementów, które nie straszą nas w dosłowny sposób, ale budują nastrój niepokoju np. manekiny i cienie (rewelacja), a całość jest podlana świetnymi efektami dźwiękowymi, które utrzymują nas cały czas w napięciu. jestem pod dużym wrażeniem pracy włożonej w ten dodatek i na pewno znalazł się w mojej pierwszej piątce modyfikacji. zacząłem grać około północy przy zgaszonym świetle i na słuchawkach, ale po około pół godziny i kilku stanach przedzawałowych uznałem do za kiepski pomysł i dokończyłem w dzień. NM 2 naprawdę straszy.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Claptrap says:

    Ja to gdybałem nad modem do HL2, który straszy przy okazji pojawienia się recki Dangerous World. I proszę mam. Chciałbym teraz zadać kilka pytań:

    1. Czy podczas gry dołączamy się do SWAT i łazimy razem z nimi?

    2. Czy w dwójce jest zawarta jedynka (patrząc na tytuł)?

    3. Czy może któryś z was wrzuciłby gameplay, bo szczerzę to się boję. Do Perseus Mandate przygotowałem się uprzednio oglądając filmy z gry – czy tutaj też mogę na takie coś liczyć?

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Świrek says:

    1. Tak
    2.Tak
    3.w ten sposób zniszczysz sobie grę. Jeśli nie chcesz się bać zacznij wrzeszczeć i zwyzywać wrogów, to naprawdę pomaga. Rób coś w rodzaju komentowania do Twojego grania, ja tak zrobiłem podczas grania w Nosferatu i pomogło.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Claptrap says:

    Ok spróbuję, tylko oby nie wyświetlał mi się błąd jak w przypadku Research – pamięć nie może być “Read” – nie wiem co z tym zrobić

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Dizzee says:

    No! W końcu przeszedłem tego moda i muszę przyznać, że to jest najlepsza modyfikacja, w jaka grałem. Numer z oddalającymi się drzwiami po prostu zwalił mnie z nóg. Tak samo te manekiny, to było genialne.

    Wiecie, że najłatwiej jest przejść finałową walkę tylko toporkiem?

    Niedługo na moim blogu opiszę wszystkie Easter Eggi w MH2 ;]

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • YourEnemy says:

    map this_is_not_a_easter_egg

    Amazing Horse :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • NICK says:

    wie ktoś jak dodać do hl ten headbob i Odcień przy oczach plis o tutek.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • zwieracz says:

    No to poświęc chwilę i poszukaj jak to cię tak zainteresowało.
    Zacznij tutaj:
    http://developer.valvesoftware.com/wiki/SDK_Docs
    albo zapraszam na http://sourcesdk.pl/

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • pivo says:

    polecam :) łanie zrobione :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • pivo says:

    polecam :) dobrze zrobione

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • algier says:

    Mod naprawdę super. Lokacje, dźwięki oraz fabuła naprawdę wciągają. Niektóre momenty były tak straszne, że bałem się grać dalej. Miejsce z manekinami było chyba najstraszniejsze

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • SciemiX says:

    Najlepszy mod w jaki kiedykolwiek gralem!! Mialem wrazenie ze gram w pelnoprawna gre a nie w modyfikacje do hl2. Swietne wykonanie skryptow, dzwiekow, masa ciekawych pomyslow. Koncowka mega :) Jak juz przeszliscie nh2 to sprawdzcie na youtube nh2 easter eggs a szczegolnie puszczone wstecz kwestie tej niby Almy. Dowiecie sie miedzy innymi gdzie bedzie sie rozgrywac nh3 :D

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • 4funTV says:

    @ tracha und dabu
    Po pierwsze to nie mała dziewczynka, ale dorosła i wkurzona kobieta.

    Po drugie dla tych którzy ciągle nazywają ją Almą (UWAGA SPOILER!), ta kobita nazywa sie Emily :P

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • Claptrap (aka Pierdusss) says:

    Alma czy Emily, co za różnica. I tak obie powodują skoki ciśnienia!

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • SirXan says:

    Zgadzam się z Wami. Mod godny polecenia i zasługuje na miano klasyka! A motyw z goniącymi nas manekinami zapadał mi na pamięć. Przeżyłem wiele bitwy, a nigdy nie doświadczyłem coś takiego! :)

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • 4funtv says:

    To też jedna…..właściwie jedyna recka w której Dabu nie zrzędzi. Wiwatujmy!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • ihtius says:

    @4funtv
    Co wyście się tak uczepili tego Dabu zrobiliście wręcz z niego strasznego zrzędę. Ma chłop swoje klimaty i tyle.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  • 4funtv says:

    Nie my, on sam podążył swoją ścieżką. *wykonuje gestykulacje Jedi*

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0 (from 0 votes)


Zostaw komentarz

(wymagane)

(wymagane)